2015. március 26., csütörtök

Napsütötte sáv/Bakonybéli bencések 3.

Kompletórium után (21:15 körül) rendszerint besurranok a monostorba, mert wifi csak a vendégebédlőben van. A szerzetesek ilyenkor még kicsit fenn vannak, (különösen ha vendégek, családtagok látogatják meg őket, mint pl. most Izsák testvér szülei), de azért tíz körül már elmennek aludni, mindegyik napjuk hosszú, és korán reggel már kelni kell. A felső ablaksor mind az ő szobájuk, ide senki nem mehet fel rajtuk kívűl. Este csillagos az ég, és kristályos a levegő, körülöttünk a Bakony. Azért ez jó, hogy legalább az erdő közelében vagyok, ha már az erdőben játszódó könyvemmel változatlanul nem is haladtam semmit.



Délelőtt persze  megint medvehagymáztunk, a tegnap leszedett mennyiség kevesebb volt, 11-ig végeztünk is a darálással, üvegbe töltéssel de megvan a 300 adag, Marikáék szerint még egyszer ki kell menniük az erdőre, de én akkor már nem leszek itt. Én vagyok az a lány, akinek napok óta zöld a körme, medvehagyma szagú az összes ruhája, a haja, a tenyere, és már meg sem érzi. Közben már férjhez adnának, Postás Petit szánják nekem, aki a legjobb szívű ember a faluban. Sajnos, nem találkozhatom vele, mert vasárnap nem leszek itt misén, nagy konspirátorok a csajok, de ez vicces.
Vendégek jönnek, megtelik a Szent Günter ház. Az egy négyzetméterre jutó lelkésznők száma nőttön-nő, a reformátusok vonzódnak a bencés lelkiséghez, talán ez a fajta egyszerűség állhat legközelebb az ő világukhoz.
Ja, Helga is back! Délután adott apró feladatokat a boltban nekem is, Nusinak is. Ő egyébként évekig a pannonhalmi pincészetben dolgozott, igazi bakonybéli lány, és egész véletlenül még a kertészmérnöki szakdolgozatát is a bakonybéli monostori kertből írta, persze akkor még nem tudta, hogy minden út ide vezet a végén. Az összes gyógynövény nevét vágja latinul. 
Helga
Rakott brokkoli volt az ebéd, finom volt, pedig a brokkolit csak levesnek szeretem. Az elmúlt napokban alig ettem. Nem volt olyan fontos. Különösen, ha arra gondolok, hogy Anzelm testvér egész böjtben nem evett, csak ivott. (A palacsintás napon már evett.) Egyébként ma már 3-al kevesebben vannak a testvérek, de az imákkal nem lehet leállni, létszámcsökkenés esetén sem.
Günter és Izsák testvér (háttérben) a zsolozsmán
Este a vesperás és kompletórium között Izsák testvérrel megcsináltuk az interjút, én nagyon élveztem, hamarosan olvaható lesz. Igazából, azt érzem, hogy a Jóisten kedvét leli ebben a projektben és minden úton-módon segítségemre van, hogy amit elterveztem erre az évre, azt mind meg is valósíthassam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése